11 juni 2019

12:30 - 13:00

Ontvangst op de Kennis- en Inspiratiemarkt met lichte lunch

13:00 - 13:15

Opening door dagvoorzitter Willem Vreeswijk (VVP)

13:15 - 13:45

Klantgerichtheid in de adviespraktijk

Hoe kan het intermediair zijn toppositie bij de klant kan verzilveren?

Een best practice van George Hoogkamer, eigenaar van Hoogkamer Assurantiën uit Lisse. Hij geeft een diep inzicht hoe je als adviseur het rendement van klantgerichtheid kan vergroten. Tips, tools en boerenverstand van een succesvol intermediair.

De expertise van Hoogkamer Assurantiën is gericht op bedrijven die innovatief en toonaangevend zijn in hun vakgebied. Hoogkamer transformeerde het kantoor van zijn vader tot een moderne klantgerichte dienstverlener

13:45 - 14:00

Bespiegelingen met kennispartners over het verzilveren van klantgerichtheid. Deel 1. George Hoogkamer  en Anno Jongman, senior manager bij NN Bank Sparen & Beleggen en onder meer verantwoordelijk voor het intermediaire distributiekanaal.

14:00 - 14:30

Trendonderzoek klantgerichtheid

Hoe kan het intermediair zijn toppositie bij de klant verzilveren? 

Onafhankelijk onderzoeker Fred de Jong presenteert de resultaten van onderzoek naar de wensen en verwachtingen van particulieren en het mkb met betrekking tot de klantgerichtheid van financieel adviseurs. De uitkomsten van dit onderzoek zijn vervolgens meegenomen als input van een vervolgonderzoek onder het intermediair: hoe verzilver ik mijn klantgerichtheid. Een onderzoek met diepe klantinzichten en concrete verzilvertips. De onderzoeken worden mede mogelijk gemaakt door DELA en Scildon.

De Jong (1971) is onafhankelijk onderzoeker, gespecialiseerd in de werking van de financieel adviesmarkt. In 2010 promoveerde hij aan de Universiteit van Amsterdam op het proefschrift ‘Marktfalen bij tussenpersonen’. Hij adviseert financiële instellingen, verricht (wetenschappelijke) studies en begeleidt organisaties.

14:30 - 14:45

Bespiegelingen met kennispartners over het verzilveren van klantgerichtheid. Deel 2. Fred de Jong, Gert Jan Fritzsche (Scildon) en Armand Baas Becking (DELA).

14:45 - 15:30

Het rendement van klantgerichtheid onder kloteklanten

Hoe stemt u marketing, sales en service op elkaar af? Hoe ontwikkelt u klantgerichte proposities en hoe haalt u meer rendement uit uw klantgerichtheid?  

Door Egbert Jan van Bel. Voor zijn laatste boek, Kloteklanten 3.0, interviewde Van Bel spraakmakende winnaars van de KVB-verkiezing en deelt graag hun ervaringen met u. Wat heeft klantvriendelijkheid hen gebracht? Wat is de achterliggende ambitie en strategie om de juiste klantrelaties aan te gaan? Wat waren de hobbels die moesten worden genomen, het gewonnen plezier en de geboekte winst? Gesprekken met mensen zoals u en ik, met hun dagelijkse sores, wat heeft klantvriendelijkheid hen gebracht… U ervaart hoe u deze opgedane ervaringen zelf direct kunt inzetten in uw eigen organisatie.

Egbert Jan van Bel is ondernemer en schrijver. Met veel humor en inhoudelijke kennis maakt hij organisaties klantvriendelijk met resultaat. Zijn boeken zijn bestsellers. Hij is al meer dan tien jaar voorzitter van de verkiezing voor het Klantvriendelijkste Bedrijf (KVB) van Nederland.

15:30 - 16:00

Pauze!  Tijd voor een verfrissend drankje, bij praten met je collega adviseurs en ontmoet de kennispartners van VVP

16:00 - 17:00

Keuze uit vijf praktijksessies

(zie tabje praktijksessies)

 

17:00 - 17:15

Advies Award 2019

Maureen du Toit, presentatrice, duizendpoot en verbonden als locatiecoördinator aan Lindenhaege, presenteert de Advies Award 2019. 

Het belang van het onafhankelijk advieskantoor als baken voor consumenten en ondernemers verdient een podium. Een vakjury, bestaande uit juryvoorzitter Astrid Duits (Van de Bovekamp) (AVDB Advies), Edwin Bosma (BHB Dullemond), Robin van Beem (Polis Advocaten), Bob Klijn (Herenvest), Richard Meinders (SVC) en Jack Vos (0 entropy), ging op zoek naar adviseurs die het afgelopen jaar een concrete bijdrage hebben geleverd om de adviessector duurzamer, klantvriendelijker en/of innovatiever te maken. De zes juryleden zijn tevens verbonden als vakexpert aan het VVP Ondernemerspanel, de vraagbaak voor het intermediair. 

De drie finalisten voor de Advies Award 2019 zijn:

  • Jacco Kuiper, Kuiper Verzekeringen uit Heerenveen.
  • Paul Robbe, Adviesbureau Robbe uit Oosterhout.
  • Hans van Klaarbergen, Dominass Assurantiën uit Ochten.

Volgens de Jury zijn dit stuk voor stuk inspirerende voorbeelden voor de adviessector. Op de Dag van het Topadvies laten zij in een korte pitch van maximaal twee minuten zien waarom zij de Advies Award 2019 zouden moeten winnen. Het publiek bepaalt de overall winnaar.

17:15 - 17:30

Bespiegelingen met kennispartners over het verzilveren van klantgerichtheid. Deel 3. Egbert Jan van Bel en Ewald Bary (Lindenhaeghe).

17:30 - 17:35

En de winnaar van de Advies Award 2019 is….

17:35 - 17:45

Afsluiting door dagvoorzitter

17:45 - 19:30

Kennis- en inspiratiemarkt plus walking dinner

11 juni 2019

gratis test event
 gratis test event